Aktualności lokalne.
Nowy BMW S 1000 RR już w naszym salonie
Nowy BMW S 1000 RR już w naszym salonie

Nowy BMW S 1000 RR – jeszcze lżejszy, szybszy i łatwiejszy w prowadzeniu.

Najnowszy model wyposażony jest w nowo zaprojektowany silnik i układ jezdny. Moc silnika zwiększono o 6 kW (8 KM) do 152 kW (207 KM) (w USA 151 kW (205 KM)), jednocześnie zmniejszając jego masę z 208 kg do 197 kg (193,5 kg z pakietem M). Oprócz ulepszonych osiągów konstruktorzy zadbali o to, aby nowy RR był co najmniej o sekundę szybszy od poprzednika i bardziej przyjazny dla użytkownika oraz zapewniał maksymalną sprawność prowadzenia i właściwości jezdne. W codziennym użytkowaniu, na krętych drogach poza miastem czy też na torze wyścigowym, gdzie może w pełni uwolnić swój potencjał – nowy RR idealnie sprawdza się w każdej z tych sytuacji. 

Jeszcze większa moc w dolnym, średnim i górnym zakresie prędkości obrotowych dzięki nowej konstrukcji silnika i technologii BMW ShiftCam.

Nowy 4-cylindrowy silnik rzędowy – teraz lżejszy o 4 kg – otwiera przed kierowcą nowego RR nieznany dotychczas wymiar osiągów. Aby to uzyskać, gruntownie zmodyfikowano geometrię wlotów kanałów ssących i wydechowych, a motocykl wyposażono w technologię BMW ShiftCam. Jest to całkiem nowa technologia dostępna w motocyklach BMW, zapewniająca regulację czasu otwarcia i skoku zaworów ssących. 

Całkiem nowy układ jezdny o zmodyfikowanej geometrii zapewnia jeszcze większą precyzję jazdy i udoskonalone prowadzenie.

Konstruktorzy BMW Motorrad starannie przeprojektowali także układ jezdny motocykla. Aby znacząco obniżyć masę, silnik zamontowany w nowym RR pełni znacznie większą funkcję nośną niż poprzednio. Nadrzędnym celem przy projektowaniu nowej ramy głównej oprócz poprawy charakterystyki ergonomicznej było przeniesienie działających sił bezpośrednio na blok silnika jak najkrótszą drogą. Zauważalny wzrost dynamiki jazdy w nowym RR osiągnięto dzięki udoskonalonej geometrii układu jezdnego w połączeniu ze zoptymalizowanym rozkładem obciążeń na koła i znaczącym obniżeniem masy. 

Cztery tryby jazdy jako wyposażenie standardowe i dodatkowe trzy tryby Pro dla optymalnej adaptacji.

Idealne dostosowanie do różnych warunków użytkowania zapewniają cztery standardowe tryby jazdy: „Rain”, „Road”, „Dynamic” i „Race”. Dla kierowców, którzy chcą zagłębić się w świat sportów motorowych, przewidziano dodatkowe trzy tryby jazdy Pro z opcją personalizacji (Race Pro 1–3). 

Niezrównany poziom kontroli dzięki nowemu 6-osiowemu zestawowi czujników. Układ dynamicznej kontroli trakcji (DTC) i funkcja DTC Wheelie. Układ ABS Pro dla zwiększonego bezpieczeństwa przy hamowaniu w silnym przechyle.

Nowy RR jest standardowo wyposażony w układ ABS Pro oraz układ dynamicznej kontroli trakcji (DTC). DTC obejmuje także funkcję DTC Wheelie, która jest dostępna jako montowane fabrycznie wyposażenie opcjonalne i po raz pierwszy indywidualnie regulowana. Wszystkie systemy sterowania zostały dostrojone pod kątem jakości regulacji i charakterystyki. 

Wielofunkcyjny zestaw wskaźników z czytelnym, kolorowym wyświetlaczem TFT o przekątnej 6,5 cala dostarczającym kierowcy pełen zakres informacji.

Zestaw wskaźników w RR również został starannie zmodyfikowany, aby uzyskać jeszcze więcej korzyści podczas supersportowej jazdy na torze. Oprócz kompleksowego zakresu danych projektanci BMW Motorrad zadbali o to, aby wyświetlacz TFT o przekątnej 6,5 cala był jak najbardziej czytelny nawet w trudnych warunkach oświetleniowych. Zamierzeniem było zapewnienie kierowcy indywidualizowanych ekranów przeznaczonych do różnych celów.

Jeszcze bardziej dynamiczna stylistyka o optymalnej ergonomii i atrakcyjnych wersjach kolorystycznych.

Dzięki nowej konstrukcji ramy głównej w systemie Flex Frame zaprojektowano węższy zbiornik paliwa i wykończenia siedzenia, osiągając lepsze podparcie i chwyt kolanami. Uwagę zwracają zoptymalizowane powierzchnie kontaktu oraz udoskonalona charakterystyka ergonomiczna trójkąta, jaki tworzy kierownica, powierzchnia siedzenia i podnóżki.

Najważniejsze cechy nowego BMW S 1000 RR:

Zaprojektowany od nowa, lżejszy o 4 kg, czterocylindrowy silnik rzędowy z technologią zmiennych faz rozrządu BMW ShiftCam.

Zwiększona moc i moment obrotowy: 152 kW (207 KM) (w USA 151 kW (205 KM)) przy 13 500 obr/min i 113 Nm przy 11 000 obr/min.

Minimalny moment obrotowy 100 Nm w zakresie od 5500 do 14 500 obr/min.

Prosta, liniowa krzywa momentu obrotowego: jeszcze lepsze właściwości jezdne i sterowność motocykla dzięki zwiększonemu momentowi obrotowemu w dolnym i średnim zakresie obrotów silnika.

Zaprojektowany od nowa układ jezdny w technologii Flex Frame wykorzystujący silnik jako element nośny.

Znacząco poprawiona ergonomia dzięki Flex Frame.

Geometria układu jezdnego zmodyfikowana pod kątem jeszcze lepszego prowadzenia i przyczepności oraz precyzyjnego feedbacku do poziomu progowego.

Ulepszone elektronicznie regulowane zawieszenie (układ DDC) z zaworami nowej generacji dostępne jako wyposażenie opcjonalne.

Nowe zawieszenie tylnego koła – lżejsze o 300 g dzięki kinematyce Full Floater Pro.

Zmniejszenie masy o 11–14,5 kg do 197 kg przy pełnym zbiorniku (masa własna wg DIN) lub 193,5 kg z pakietem M.

Nowy, lżejszy o około 1,3 kg układ wydechowy z tłumikiem przednim.

Nowy, 6-osiowy zestaw czujników.

Udoskonalony układ dynamicznej kontroli trakcji (DTC) w standardzie

Funkcja DTC Wheelie w wyposażeniu standardowym.

Regulowana (+/-) funkcja DTC Wheelie jako opcjonalny element wyposażenia.

Regulowana funkcja hamulca silnikowego.

Układ ABS Pro dla zwiększonego bezpieczeństwa przy hamowaniu także w przechyle jako wyposażenie standardowe.

Nowe tryby jazdy „Rain”, „Road”, „Dynamic” i „Race” w standardzie oraz opcjonalne tryby Pro – trzy dodatkowe, konfigurowalne tryby „Race Pro 1– 3” umożliwiające indywidualną adaptację do panujących warunków.

Funkcja Launch Control, czyli wspomaganie przy zrywnym starcie, dostępna z opcją trybów jazdy Pro.

Funkcja precyzyjnej kontroli prędkości w boksie Pit Lane Limiter również dostępna z opcją trybów jazdy Pro.

Asystent zmiany biegów Pro do zmiany przełożeń bez używania sprzęgła w wyposażeniu standardowym.

Możliwość prostego odwrócenia układu biegów.

Elektroniczny regulator prędkości jako montowane fabrycznie wyposażenie dodatkowe.

Nowy zestaw wskaźników z czytelnym wyświetlaczem o przekątnej 6,5 cala obejmującym ekran z informacjami podstawowymi (Pure Ride) i trzy ekrany pokazujące parametry przydatne na torze (Core).




Umów się na indywidualną prezentacje: 
Tomasz Sapela 
Doradca ds. Sprzedaży Motocykli 
Tel. 33 810 51 19 w. 30 
Tel. kom. + 48 601 625 662 
Email: tomasz.sapela@bmw-sikora.pl

2019-06-04 09:44:21

Używamy plików cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Poprzez korzystanie z naszej strony wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookie na Twoim komputerze / urządzeniu. Możesz jednak w każdej chwili zmienić ustawienia plików cookie. W razie wątpliwości lub w celu uzyskania szczegółowych informacji kliknij “Dowiedz się więcej”.
Dowiedz się więcej

Zgadzam się